Dirk BAELE

09/366 15 41

dirk.baeleREMOVE@cdenv-REMOVEwetteren.be

www.facebook.com/dirk.baele

De gemeente heeft een sterke middenstand nodig

Dirk Baele: Denken en werken aan het Wetteren van morgen

Dirk Baele weet beter dan wie ook hoe de toekomst kan en moet worden.
Niet alleen door de talrijke raden en organisaties waarin hij actief is, maar ook vanwege zijn beroep als directielid van Edugo, Campus Glorieux in Oostakker, een gerenommeerde school waar jongeren voor de maatschappij van morgen worden voorbereid, een goed vak leren of zich voorbereiden op hogere studies.
De muren hebben de adem van de wereld van morgen en dus weet Dirk Baele perfect hoe een ideale wereld er kan uitzien, niet als entertainment op tv, maar in werkelijkheid, door de luisteren naar jongeren, hun problemen te observeren en hen te helpen bij de voorbereiding op de wereld van morgen.
Niet enkel als directielid van de school, maar ook als burger van Wetteren kiest hij duidelijk voor de koers vooruit en daarvoor is CD&V de ideale partner, die van Wetteren ook de ideale thuis voor de inwoners wil maken.
Daar moet dag aan dag aan gebouwd worden, daar is expertise en inzicht voor nodig, maar ook enthousiasme, moed en inzet en daarvoor in Dirk Baele de geknipte man.
Velen zullen hem wel kennen als geëngageerde middenstander, lange tijd actief geweest binnen de Middenstandsvereniging Unizo en ook gangmaker van de bekende middenstandszaak: “Naaicentrum Baele” in de Benedenstraat, vlakbij de Markt, gerund door zijn vrouw Isabelle.
Initiatief nemen, denken en doen, zijn trouwens de noodzakelijke voorwaarden om te slagen en in deze tijd is dat voor middenstanders niet vanzelfsprekend.
Toch is het voor Dirk Baele van bijzonder groot belang dat een gemeente als Wetteren over een soliede middenstand beschikt met een aangenaam winkelcentrum, een goed aanbod en perfecte bereikbaarheid.
Het is duidelijk dat zijn engagement ook gaat naar lokale economie en een aangename stadskern.
Dirk is bovendien zeer actief in diverse raden en commissies van de gemeente: toerisme, cultuur, evenementen en subsidies, academie voor beeldende kunsten, lokale economie … het zijn allemaal platforms van informatie en overlegmomenten met vrijwilligers waar Dirk als lid of voorzitter reeds jaren zijn schouders onder zet.
Dirk en Isabelle zijn allebei al lang bekend en dus een soort monument in Wetteren, waar ze al sinds 1984 wonen en werken. De tijd vliegt en ook de jeugd holt die achterna, want hun twee dochters zijn ondertussen al het huis uit.
Dirk kan zich volkomen vinden in de filosofie van CD&V is er ook al lang lid van en wil bij deze verkiezingen weer mee de schouders zetten onder deze unieke ploeg kandidaten. Wetteren zal er ongetwijfeld wel bij varen.