Emiel DEVOS

0477/06 11 68

emiel.devosREMOVE@cdenv-REMOVEwetteren.be

www.facebook.com/emiel.devos6

Emiel Devos werd pas 18 op 16 september laatstleden, maar is, naar eigen zeggen, klaar om de stap te zetten naar een politiek-maatschappelijk engagement. En hij wordt daarin ten volle gesteund door zijn ouders.
Emiel woonde tot zijn twaalfde in de Florimond Leirensstraat, en is daarna in de omgeving van de Zandbergen gaan wonen.
In juni studeerde hij af aan het Sint-Gertrudiscollege, waar hij de richting Latijn-Wetenschappen volgde. Volgend academiejaar zal Emiel de richting bestuurskunde en publiek management aanvatten aan de Gentse universiteit.
Hij is een muzikale duizendpoot: hij zingt in het collegekoor “Abadabukileyo”, is leadzanger in een aantal muziekgroepjes en speelt ook piano.
Al van jongs af aan amuseert hij zich iedere zaterdagmiddag bij Scouts Were-Di Serskamp en sedert dit jaar is hij ook hoofdanimator en bestuurslid van het Wetterse Speelplein “WESP”. Het is ook daar dat zijn passie en goesting ontstaan is om ook op andere vlakken iets voor Wetteren en zijn (jeugdige) inwoners te gaan betekenen.
CD&V Wetteren is overtuigd dat ook de allerjongste kiezers een vertegenwoordiger verdienen op een lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Als extra jonge kandidaat weet Emiel, als geen ander, wat er bij de jongeren leeft, wat zij willen en verwachten. En CD&V is overtuigd dat hij, samen met de andere jongerenvertegenwoordigers op de lijst, voor de noodzakelijke input kan zorgen.
Enigszins behoedzaam, maar met volle goesting en met een jeugdig enthousiasme zet Emiel zijn eerste stappen in de politieke wereld. Maar met de bedoeling iets te betekenen en te gaan voor een wervelend Wetteren, voor en door iedereen!